8,8 milioane de tone de motorină pentru construirea autostrăzii între Arpașu de Jos și Sâmbăta de Sus

Peste 5.800 de tone de bitum, 12.400 de tone de nisip, 1,64 milioane de kWh, 62.000 de tone de ciment, aproape 1.000 de tone de vopsea și mai mult de 8,8 milioane de tone de motorină sunt doar câteva dintre resursele necesare pentru construirea tronsonului 3 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș, scrie Turnul Sfatului.

Memoriul de prezentare al proiectului a fost transmis Agenției pentru Protecția Mediului, iar detaliile arată cum vor fi utilizate cele 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru cei 17,61 kilometri de autostradă între Arpașu de Jos (DN 1) și Sâmbăta de Sus (DJ 105B).

Conform raportului, lucrările pentru tronsonul cuprins între km 34+175 și km 51+785 vor dura 36 de luni, iar perioada de notificare a defectelor va fi între 60 și 120 de luni. Termenele pentru execuție sunt aceleași pentru toate tronsoanele, fără modificări față de Acordul de mediu.

Cantitățile uriașe de resurse necesare pentru construcție (5.800 de tone de bitum, 33.000 de tone de apă, 904 tone de vopsea) implică și o amprentă semnificativă de CO₂: 92.000 de tone. O companie canadiană specializată în gestionarea responsabilă a resurselor estimează că pentru a neutraliza aceste emisii ar fi nevoie de aproximativ 36.000 de hectare de pădure, echivalentul a 0,5% din fondul forestier al României, care se întinde pe 6,6 milioane de hectare.

Pentru o comparație suplimentară, efectul asupra mediului al construirii acestui tronson este similar cu emisiile a 20.000 de autoturisme pe parcursul unui an.

Primaria Mandra - Craciun 2024
Benzinariile Recea si Soars - Craciun 2024
Primaria Jibert - Craciun 2024
Stihl - decembrie
Amanet King Onix
Florian Shaorma

Lucrările se vor desfășura în județul Sibiu, între km 34+175 și km 38+300, în comunele Cârța și Arpașu de Jos, și în județul Brașov, între km 38+300 și km 51+785, în comunele Voila, Viștea, Ucea, Drăguș și Sâmbăta de Sus.

În această zonă au fost autorizate lucrări complexe:

  • Lucrări de drum: construirea autostrăzii, drumuri de întreținere, noduri rutiere (inclusiv nodul Arpașu) și intersecții cu drumuri publice.
  • Restabilirea legăturilor rutiere: inclusiv lucrări pe drumuri județene și locale.
  • Lucrări de drenaj și gestionare a apelor: esențiale pentru siguranța circulației.
  • Poduri și viaducte: inclusiv poduri peste râuri și pârâuri, viaducte și pasaje.
  • Lucrări de consolidare și implementarea unui sistem ITS (Intelligent Transport System) pentru gestionarea traficului.
  • Iluminat public pe autostradă.
  • Lucrări de mediu pentru protejarea ecosistemului în zonă.


Apreciază
Distribuie