Codreanu e din nou istorie!

Primăria Făgăraş schimbă operatorii de transport public ca pe şosete. Autorităţile nu fac asta de dragul de a avea în fiecare an o licitaţie publică şi eventual o nouă firmă de transport, ci pentru că penultimul contract a fost expirat, iar ultimul reziliat. Şi ultimul, şi penultimul au fost încheiate cu aceeaşi firmă: Transbus Codreanu.

În 28 ianuarie anul acesta administraţia publică a reziliat convenţia cu firma patronată de omul de afaceri Constantin Codreanu, după mai puţin de un an de la perfectarea contractului (încheiat în februarie 2013). S-a întâmplat ,,datorită nerespectării clauzelor contractuale privind indicatorii de performanţă referitor la numărul de curse pe care operatorul le-a suspendat sau a întârziat să le facă, datorită programului de circulaţie şi a numărului de trasee pe care operatorul nu a efectuat transportul pe o perioadă mai mare de 24 de ore şi datorită nerespectării programului de investiţii declarat în ofertă”, după cum se arată într-o expunere de motive a Primăriei Făgăraş.

Drept urmare, acum se întâmplă ceea ce era de aşteptat: se pregăteşte o nouă licitaţie pentru găsirea altui operator. Legal, ar putea să participe din nou şi Transbus! Deşi autorităţile se feresc să mai întâmpine această situaţie.

Cu atât mai mult, cu cât Transbus a înşelat Primăria Făgăraş ,,prin faptul că microbuzele noi despre care se ştia că le-a cumpărat doar pentru Făgăraş mai erau folosite şi în alte două oraşe cu care operatorul avea contract”, după cum a declarat viceprimarul Cătălin Cîrje.

Obligaţii de transportator

Noua firmă care va deveni operatorul de transport în comun din urbea noastră are multe sarcini de îndeplinit. I se cer: dispecerat unde să poată suna populaţia, condiţii de spălare şi dezinfectare a mijloacelor de transport, o statistică a accidentelor de până acum, maşini de înlocuire în cazul defectării celor de pe traseu etc.

Operatorul este obligat să deţină cel puţin 5 microbuze cu o capacitate cuprinsă între 18 şi 24 de locuri pe scaune fiecare şi să aibă un contract de servicii cu un atelier auto.

Mai are sarcina de a transporta gratuit copiii sub 5 ani, de a nu îmbarca pasageri mai mulţi decât numărul de scaune şi de a informa publicul în legătură cu staţiile exact cum se întâmplă în metrouri. Sunt zeci de condiţii, cuprinse în caietul de sarcini, pe care trebuie să le respecte, dacă vrea o colaborare de durată cu municipalitatea. Colaborarea de durată înseamnă 6 ani, acesta fiind intervalul pe care se va încheia convenţia.

2,5 lei, biletul pentru oraş

Acelaşi caiet de sarcini întocmit pentru licitaţie arată şi costul unei călătorii în interiorul Făgăraşului. Indiferent că este din Galaţi şi până în Combinat sau numai dintr-o staţie în următoarea, biletul costă 2,5 lei.transport 2

Amanet King Onix
Victoria Federal IFN
Dentistry Tour
Stand-up
Stihl
Reno Depo
Proaspat Alb

Operatorul va achita trimestrial şi o redevenţă către Primărie care trebuie să fie de minim 3 procente din valoarea încasărilor sale.

În primele trei luni de contract are de îndeplinit şi alte obligaţii de natură financiară, însumate la circa 20.000 lei, şi anume: să pună indicatoare de semnalizare a staţiilor de călători, să afişeze programul traseelor în fiecare staţie şi să cumpere goşuri de gunoi pentru toate staţiile.

Făgăraşul are două trasee de transport în comun. Unul măsoară 14,5 km lungime, începe şi se termină pe strada Gheorghe Doja din Galaţi, având 19 staţii pe traseu. Celălalt are 13,2 km lungime, începe şi se termină la Catedrala ortodoxă, având 14 opriri pe această distanţă.

Transportul public începe la ora 5.25 dimineaţa, iar ultima cursă va ajunge la destinaţie la ora 21.30 seara.

Codreanu: ,,Nu mai particip la licitaţie”

Omul de afaceri Constantin Codreanu s-a săturat şi el de înţelegerile cu Primăria Făgăraş. Mărturiseşte că acel contract ,,nu trebuia reziliat. Cei de la Primăria Făgăraş au ei pe cineva care să facă transportul. Mi-au dat în scris cu două luni înainte să nu mai efectuez curse începând cu 28 ianuarie. De atunci nu mai am curse la Făgăraş. La următoarea licitaţie n-o să mai particip… am fost bun cât le-am dat maşini în campanie să meargă pe la mănăstiri!”

În ce priveşte folosinţa microbuzelor cumpărate pentru Făgăraş, Codreanu recunoaşte că le-a dus şi în alte oraşe, pentru că în municipiu nu avea nevoie decât de două maşini. ,,Aveam tot dreptul să le folosesc în altă parte”, spune acesta.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie