Şoseaua circulată de toată Europa

Copilul cu două moaşe rămâne cu buricul netăiat! Şi Făgăraşul cu două variante de centură rămâne fără nicio posibilitate de ocolire. Camioanele de mare tonaj au liber în continuare să facă praf infrastructura rutieră şi cea a clădirilor de locuit, pe considerentul că repară Primăria!

Soarta buricului, împărtăşită şi de centură

Din două variante ocolitoare câte ar putea să aibă, Făgăraşul nu numai că n-are niciuna, dar mai şi trebuie să repare Drumul Naţional 1, tranzitat de toată Europa!

,,Ocolitoarea nordică a municipiului are 6 km, se află pe malul Oltului, este drum tehnologic de pământ şi din 1998 i s-au făcut studiu de fezabilitate şi proiect tehnic. Este în proprietatea Ministerului Transporturilor şi administrarea CNADNR, iar dacă ar fi finanţată ar costa 5 milioane de euro. Varianta de pe latura sudică ar ocoli Făgăraşul, Combinatul, Hurezul şi Becleanul. Ea intră pe la Mândra şi iese între Beclean şi Dridif, având o lungime de 12 km. Acum doi ani i s-a făcut studiul de fezabilitate, dar nu şi proiectul tehnic. Ar fi înzecit mai scumpă decât prima”, explică primarul Sorin Mănduc.

Nu numai că guvernanţii nu vor să finanţeze niciuna, dar Primăria s-a mai trezit şi cu DN1 în proprietate, pe care trebuie să-l asfalteze din propriul buget, deşi e tranzitat de tot continentul. Rovinietele plătite de şoferi se duc în puşculiţa CNADNR, dar cu toate acestea din acei bani nu se reabilitează şi porţiunea de drum care traversează oraşul.

Barieră pentru TIR-uri

taxa 1Până în 21 mai se derulează campania de strângere de semnături pentru interzicerea accesului TIR-urilor în Făgăraş. A fost iniţiată de toţi consilierii PNL, precum şi de primarul Mănduc şi de viceprimarul Cîrje.

În urma semnăturilor populaţiei va fi demarat un proiect de hotărâre de Consiliu Local ce prevede ca traficul de mare tonaj să fie taxat la intrarea în oraş de pe DN1, ca urmare a faptului că Făgăraşul nu are centură ocolitoare. Autorităţile speră astfel să impulsioneze Guvernul să finanţeze una dintre cele două variante ocolitoare ale municipiului.

Campania de strângere de semnături, demarată în 6 mai, se derulează pe trei fronturi: seniorii din PNL merg din casă în casă, la sediul partidului sunt aşteptaţi să semneze pe liste toţi doritorii, iar pe de altă parte tinerii liberali pot fi găsiţi în fiecare zi în oraş în două corturi: unul amplasat în 13 Decembrie, celălalt amplasat în zona pieţei agro-alimentare.

Până la închiderea ediţiei liberalii au strâns, într-o săptămână de campanie, aproape 2.000 de semnături de la făgărăşenii revoltaţi că TIR-urile fac praf infrastructura rutieră, rezistenţa blocurilor şi reţelele de termie, apă şi canal.

Blestemul poluării

Poluarea i-a îmbolnăvit pe făgărăşeni în ultimele decenii. Potrivit medicului Ion Mehedinţu, dacă n-a fost vorba de poluarea industrială, a fost vorba de cea provocată de traficul prin mijlocul oraşului. taxa 2

Victoria Federal IFN
Mara Mares_parlamentare 2024
Proaspat Alb
Reno Depo
Monumente funerare
Florian Shaorma
Go Pro Infrastructure

În vremea comunismului, consideră doctorul, Făgăraşul a fost ,,blestemat” să aibă trei uzine poluante. Când au încetat acestea să polueze, pentru că au ajuns pe butuci, a început să polueze traficul. Aşa se face că în mod constat afecţiunile pulmonare au băgat mii de făgărăşeni în spital.

Doctorul, care profesează în oraş de 34 de ani, spune că ,,mare parte dintre afecţiunile pulmonare şi cardio vasculare ale adulţilor se datorează gradului ridicat de poluare. La copii aceste afecţiuni se regăsesc sub forma astmului bronşic şi a bronşitei. Dacă măcar traficul greu ar fi deviat din oraş pe vreo centură ocolitoare, sănătatea localnicilor s-ar îmbunătăţi”.

12.000 de maşini pe zi

Nu are oraşul investitori, deşi se plânge. Nu are locuitori mulţi, deşi ar vrea. Dar are trafic mult, deşi nu-l doreşte.

,,Pe zi trec în medie 12.000 de maşini prin municipiu. 40% dintre acestea sunt de trafic greu. Într-o lună tranzitează Făgăraşul circa 20.000 de TIR-uri şi camioane. Le vom pune bariere la intrare şi ieşire şi vom cere o taxă. Cu banii strânşi de pe taxe vom putea reabilita segmentul din DN1 care traversează localitatea”, a declarat hotărât primarul.

Barierele nu vor putea fi instituite înainte de o hotărâre a Legislativului în acest sens. Aceasta este şi raţiunea pentru care s-a declanşat strângerea de semnături. În paralel, aceste semnături vor fi trimise peste tot: la CNADNR, la Transporturi, la Guvern, la Parlament…

,,Acum ne facem auziţi la Bucureşti”

La linia de start a campaniei de strângere de semnături s-au aliniat toţi liberalii, însă acţiunea este destinată tuturor localnicilor care îşi doresc variantă ocolitoare pentru urbe.

,,Dacă vorbeşte unul, vorbeşte degeaba! Dacă glasul nostru ar fi însoţit de alte mii de glasuri… ne-am face auziţi la Bucureşti. Acum avem ocazia să ne facem vocea sonoră, prin aceste semnături”, a spus consilierul local Michaela Judele.

Oamenii nu trebuie să îşi decare şi CNP-ul când semnează pe listele de susţinere. Sunt suficiente numele lor, seria şi numărul de buletin şi o semnătură.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie

  1. Corect! Ca doar Primarul face parte dintr-un partid care este si a fost in opozitie si la Guvern si la CJ. Sarcul, abia acum si-a dat seama ca nu are orasul centura…

  2. Ce doriti sa realizati este un vis urat. Cu ce este mai prejos Becleanul sau alt sat neinsemnat decat Fagarasul sa nu isi puna si ei bariera si sa incurcam astfel un drum european. In tarile civilizate , pe drumurile nationale TIR-urile circula prin orase si sate fara bariere sau taxe proprii. Fagarasul e cumva stat in stat?????????????? Vreti sa scapati de TIR-uri, lasati campaniile electorale mai usor , mai putine bairame politice sau plimbari pe bani fagarasenilor si investiti banii in ocolitoare. Nu va plac TIR-urile prin oras? Oferitile o cale de ocolire fara a astepta pomana. Cred ca banii bagati de primarie in Catedrala ajungeau de 2 ocolitoare.

Comentariile sunt închise.