Mă dusei să trec la Olt… pe 14 poduri

Oltul poate fi trecut în Ţara Făgăraşului, cu maşina sau pietonal, de 14 ori, pe o distanţă de aproximativ 100 km. Nu toate trecerile sunt la fel: două sunt doar podeţe, ambele în zona Făgăraşului, şapte sunt poduri circulabile inclusiv cu maşina, iar cinci sunt poduri construite pe barajele artificiale de peste râu.

Doar într-un singur loc DN1 trece peste Olt, este vorba de podul din apropierea localităţii Avrig, la intrare în satul Bradu. Celelalte poduri fac legătura cu satele situate de-a dreapta Oltului, care, fără ele, ar rămâne izolate.

Primul pod este cel dintre Comăna de Jos şi Crihalma, situat pe drumul 104K. El este circulabil cu maşina, iar dacă ar fi nepracticabil, locuitorii ar trebui să meargă până la Hoghiz prin Ungra, pe un drum de pământ.

Un altul este situat pe drumul 131P, cel dintre Şercaia şi Hălmeag.

Până la Făgăraş mai sunt două podeţe, care nu se pot trece cu nici un vehicul. Este vorba de un podeţ care face legătura între Şona şi Mândra prin şantierul de la baraj, iar al doilea puţin mai în aval. Acesta este foarte puţin circulat, construit pentru a mai reduce din debitul Oltului atunci când volumul de apă depăşeşte anumite cote. El se află în spatele fermei Valea Olt.

Un alt pod este cel din Făgăraş spre cartierul Galaţi, pe DJ 104D.

Proaspat Alb
Reno Depo
Mara Mares_parlamentare 2024
Amanet King Onix
Victoria Federal IFN

poduri - podul de la HalmeagUn altul este cel de pe barajul de la Dridif, iar un altul, circulabil cu orice vehicul, este cel dintre Voila şi Cincşor, consolidat de armată pentru uzanţa poligonului de la Cincu.

Până la Ucea de Jos mai sunt două poduri circulabile, unul între Olteţ şi Rucăr, pe 102A pe un baraj, şi altul pe 107B, între Ucea de Jos şi Feldioara.

De aici, mai sunt cinci poduri până la Avrig: unul dintre ele se află pe drumul 105D între Arpaşul de Jos şi Nou Român, situat pe un baraj de acumulare, cel de pe 104F între Scoreiu şi Colun, tot pe un baraj, un pod pe 104D destinat circulaţiei între Porumbacul de Jos şi Glâmboaca, uşor nesigur, şi un altul, pe 105F, pe barajul de la Avrig spre Săcădate.

(Alexandru Socaciu)


Apreciază
Distribuie

Un comenariu la “1”

Comentariile sunt închise.