Elevii văd… roşu în faţa ochilor!
Elevii au văzut prea des… roşu în faţa ochilor. Este vorba, desigur, despre corectura făcută de profesori pe tezele sau extemporalele şcolarilor. Tot mai mulţi elevi s-au plâns că se simt stresaţi atunci când văd culoarea roşie pe lucrări, aşa că profesorii ar trebui să le corecteze cu verde.
Iată ce părere au profesorii făgărăşeni despre aşa minunăţie:
Prof. Vasile Ţifrea – Colegiul ,,Aurel Vijoli”
,,Culoarea roşie de fapt îl ajută pe elev să înţeleagă, să cunoască unde a greşit, să se corecteze. Îi pune în funcţiune şi memoria vizuală care acţionează mai bine la anumite culori cum ar fi roşu. Experienţa de ani de zile a demonstrat acest lucru. Eu nu am auzit pe niciun elev să se plângă că această culoare îi creează probleme. De asemenea experienţa personală şi experienţa în unităţi de învăţământ nu îmi demonstrează decât că roşul educă elevul respectiv, îl determină să facă ceva care să-i aducă rezultate bune. Ce-ar fi acum să începem să schimbăm şi culoarea semaforului care ne-a intrat deja în reflex?!”
Prof. Mariana Şandru – Colegiul Naţional ,,Radu Negru”
,,Nu ştiu dacă neapărat elevii vor asta, cred că e o indicaţie a domnilor psihologi, probabil că au făcut ceva studii legate de impactul de culoare asupra spiritului elevului. Cred că se înşeală domnii psihologi! Cred că umblăm la formă şi nu la fond, pentru că din ce în ce mai mult schimbăm în viaţa dascălilor şi a elevilor lucruri care nu ţin de conţinut sau de atutidinea vizavi de şcoală, ci doar de formă!”
Prof. Elena Micu – Colegiul Naţional ,,Radu Negru”
,,În învăţământ avem probleme mai serioase decât culoarea cu care se corectează lucrările. Niciodată, de când lucrez în învăţământ, nu s-a corectat cu altă culoare! Dar asta nu-i nici măcar o problemă! Nu-i mare lucru să schimbăm un pix, iar dacă am ajuns în punctul ăsta înseamnă că nu mai avem alte probleme!”
Prof. Gheorghe Malene – Liceul Teologic ,,Constantin Brâncoveanu”
,,Lucrarea de control sau testul sunt un mijloc de evaluare, verificare şi corectare a greşelilor sau lacunelor elevilor. S-a încetăţenit deja în practica şcolară corectarea cu culoare roşie pentru a-i arăta elevului unde a greşit în vederea atragerii atenţiei asupra greşelii pentru corectarea lui. Nu sunt de acord că de fapt corectarea cu roşu stresează elevul, aşa cum susţin probabil teoriile psihologice. Din contră, cred cu tărie că roşul exprimă culoarea dragostei şi a preţuirii. Roşul, nefiind numai un mijloc de percepţie olfactiv, e mai cu seamă un mijloc de transmitere a afectivităţii. Pe lângă aspectul coercitiv, e un mijloc de exprimare a sentimentelor. Oricum, mă întreb retoric, dacă în viitor nota sau şcoala îl vor stresa pe elev, vom renunţa oare şi la acestea?”
Pisopedagogii au ajuns ei la concluzia că roşul provoacă angoasă şi stres. În consecinţă, mina sau cerneala roşie, ar putea fi înlocuite cu unele verzi, specialiştii fiind de părere că o astfel de culoare este mai prietenoasă şi induce optimism. Măsura, aflată deocamdată la stadiul de proiect, urmează a fi analizată de inspectoratele şcolare judeţene, care vor lua o decizie în această privinţă. Cristina Cornilă