Încep lucrările la autostrada Sibiu–Pitești, după 10 ani
foto: economica.net
Contractul pentru primii 13 din cei 122 de kilometri ai autostrăzii Sibiu – Pitești a fost semnat duminică seara, după o întârziere de un deceniu.
Este vorba despre primul lot, între Sibiu și Boița, din cele cinci ale proiectului de autostradă. 152 de milioane de euro va costa, adică aproximativ 12 milioane de euro/kilometru. Cea mai așteptată șosea de mare viteză din România va fi construită de austriecii de la Porr și va avea o garanție de 10 ani.
Traseul va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiului, unde va fi completat nodul rutier. Autostrada va continua la vest de DN 7, în paralel cu acesta până în zona localității Veștem. Șoseaua va traversa apoi comuna Tălmaciu la vest și DJ 105G, care leagă localitățile Avrig, Mârșa, Tălmaciu și Sadu, până în zona localității Boița. Aici este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii cu DN 7, arată G4Media.
Lucrările nu vor începe anul acesta, pentru că proiectarea va dura un an, astfel că ar urma să fie finalizată în 2023, dacă nu vor exista întârzieri.
Însă ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut firmei să scurteze timpul de proiectare.
„Domnilor constructori, ce vreau să vă transmit, ce v-am spus și pe șantiere și vă spun și acuma: nu o să mai tolerăm nicio scuză, nicio întârziere și niciun clei. Începeți-vă contractele prin a lucra deja la proiectare, pentru că sunt firme care au semnat contractele și au reușit să scurteze timpul de proiectare: de la 9 luni, de 12 luni, l-au scurtat la 2 luni, deci se poate”, a declarat Cuc.
Și premierul Dăncilă a declarat, la semnarea contractului, că Guvernul nu acceptă întârzieri.
„Vom urmări cu mare atenție ca lucrările să fie executate cu încadrarea în termenele stabilite și la standarde înalte de calitate. Statul român este partener corect al mediului de afaceri. Își achită la timp facturile, își îndeplinește obligațiile, dar nu acceptă întârzieri ale termenelor”, a spus Viorica Dăncilă.
Prin realizarea acestui lot de autostradă, nu vor fi străpunși Munții Carpați, așa cum afirmă pe pagina de Facebook ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Acest tronson nu este într-o zonă montană complicată și nu va avea viaducte și poduri, cum sunt prevăzute loturile 2 și 3.