Codreanu nu se dezminte! Călători lăsați pe drumuri la ultima cursă, fără alternative
Firma privată de transport Transbus Codreanu continuă să își bată joc de călători, în timp ce autoritățile județene închid ochii. Mai mult, conducerea companiei a încercat „să ne ducă de nas”.
Ultima cursă de astăzi, care ar fi trebuit să plece la ora 20.00 din Făgăraș spre Brașov, nu a mai fost efectuată. Angajații firmei le-au transmis oamenilor care așteptau că autobuzul de la ora 18.00 nu a mai plecat de la Brașov, dar nu știau de ce.
Așadar, compania a avut la dispoziție cel puțin 60-90 de minute pentru a trimite un alt autovehicul, dar nu s-a întâmplat asta. Călătorii au rămas în autogară, iar cei care fac naveta s-au trezit în imposibilitatea de a ajunge acasă. La fel și în stațiile din localitățile de pe traseul aprobat de Consiliul Județean.
Nu au putut opta nici pentru o călătorie cu trenul, pentru că ultimul Regio pe această rută pleacă din municipiul nostru la ora 16:53, iar următorul este abia mâine dimineață la ora 4:12. Garniturile care circulă în regim de InterRegio nu opresc până la Brașov.
Dacă oamenii care locuiesc în satul Mândra, situat la o distanță de aproximativ 7 km, au apelat la o firmă de taxi și au scos din buzunare 20 de lei în loc de 4 lei – cât costă un bilet cu autobuzul, cei care trebuiau să ajungă în alte localități nu și-au permis să meargă cu taxiul pentru că este foarte scump.
Călătorii au rămas, așadar, în autogară și și-au sunat rudele pentru a încerca să găsească o soluție, deși mulți dintre ei au abonamente, cel mai ieftin fiind 115 lei.
Contactat de Buna Ziua Făgăraș, reprezentantul firmei de transport, Constantin Codreanu, a realizat că… nu se mai poate face nimic.
„Acum e prea târziu… O să luăm măsuri și n-o să se mai întâmple. S-a întâmplat, s-a defectat mașina și n-a fost alta de înlocuit, dar pentru viitor n-o să se mai întâmple. O să luăm toate măsurile”, ne-a declarat pr. Codreanu.
Potrivit acestuia, nu au mai avut loc astfel de incidente. Numai că… noi am mai scris despre nepăsarea operatorului de transport, anul trecut, în lunile martie și noiembrie, chiar și în decembrie, când călătorii au fost abandonați în stații în ajunul Crăciunului. Când am precizat acest lucru, Codreanu și-a schimbat declarația și a spus că „atunci a fost un accident”.
Deși cunoaște situația, Consiliul Județean, instituția care aprobă licenţele de transport, nu a luat nicio măsură până acum, din informațiile noastre. Oamenii lăsați în stații sunt hotărâți să sesizeze Protecția Consumatorului. Instituția are competențe în astfel de situații, dacă persoanele afectate fac reclamații pe site sau la numărul scurt de telefon: 021 9615.
Liviu Ardelean