Vom avea autostradă la „Sfântul Așteaptă”. Guvernul renunță la construcția Comarnic–Brașov în parteneriat public-privat

foto: capital.ro

foto: capital.ro

Nu vom avea autostradă prea curând, pentru că aleșii o iau de la capăt. Premierul Viorica Dăncilă a anunțat duminică intenția guvernului pe care îl conduce de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP), din cauza obstacolelor birocratice și finanțarea integrală a proiectului din fonduri guvernamentale, relatează G4Media.

„După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă.
Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat Viorica Dăncilă.

În iunie anul trecut, guvernul a anunțat că va renunța la negocierile cu Banca Mondială pentru finanțarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov, preferând în schimb parteneriatul public-privat, soluție dorită la vremea respectivă de Liviu Dragnea și Darius Vâlcov (detalii aici).

Reno Depo
Go Pro Infrastructure
Victoria Federal IFN
Mara Mares_parlamentare 2024
Amanet King Onix
Stihl

Ulterior, în luna august 2018, premierul Viorica Dăncilă a declarat că autostrada Comarnic – Brașov va fi atribuită până la finalul anului unui partener privat și va costa 1,36 miliarde de euro, urmând a fi executată în maximum 4 ani, cu termen de începere 2019.


Apreciază
Distribuie