Modernizarea străzii Doamna Stanca, amânată iar. Aleșii ies în teren pentru măsurători
Începerea modernizării străzii Doamna Stanca a fost amânată din nou. Cetățenii nu sunt de acord cu variantele propuse de primarul Sucaciu și i-au chemat pe aleși să facă măsurători pe teren.
Nici una dintre cele două variante care au ajuns pe masa consilierilor nu a fost aprobată în ședința de marți seara, la care au participat aproximativ 20 de făgărășeni, încheiată după mai bine de trei ore.
Proiectul de hotărâre care prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea șoselei cu două benzi de circulație (9 m), respectiv a celor pentru șoseaua cu patru benzi (12 m), a fost retras de pe ordinea de zi după discuții purtate de aleși cu cetățeni care locuiesc pe această stradă.
În cadrul ședinței a fost făcut public proiectul modernizării realizat de firma Beta Cops, contractată de municipalitate, însă cetățenii nu au fost convinși. De teamă că circulația TIR-urilor va lua amploare și le va distruge casele, că spațiile verzi vor dispărea, dar și pentru că vor avea prea mult de ocolit când ies cu autoturismele din curți, oamenii au cerut amânarea luării unei decizii și i-au chemat pe consilieri pe strada lor. S-a ajuns atât de departe încât s-a făcut o comparație cu unul dintre cele mai tragice evenimente naturale din istoria României.
„Ați trăit cutremurul din`77? Eu îl trăiesc în fiecare noapte. Veniți pe „Doamna Stanca”, veniți la mine la un coniac, la ora 2, și să trăiți cutremurul. De ce vreți să ne băgați TIR-ul în casă? Cum nu vreți? Ajunge reabilitarea străzii”, i s-a adresat consilierului PNL Iulian Lascu, unul dintre localnicii nemulțumiți.
Consilierul ALDE Ovidiu Popa, în încercarea de a încheia zarva care s-a creat în plen și de a găsi o soluție convenabilă pentru ambele părți, a propus ca drumul să fie modernizat în varianta de 12 metri, agreată și de primarul Sucaciu, iar cetățenii să aleagă ulterior dacă va fi cu două sau patru benzi, cu parcări sau piste pentru bicicliști.
„Decizia să fie a dumneavoastră cum să facem strada. (…) Haideți să ne consultăm atunci, că acum discutăm degeaba. Dacă sunt banii ăștia, nu-i păcat de Dumnezeu să-i pierdem? N-avem nicio soluție. Ocolitoarea, până Guvernul nu ne va da hârtiile și nu ne pune în proprietate… Dacă greșesc, îmi cer scuze față de dumneavoastră. Dar dacă avem banii, haideți să facem”, a declarat Ovidiu Popa.
Făgărășenii prezenți în ședința ordinară de ieri nu au fost convinși, în schimb i-au convins pe aleși să meargă pe teren pentru a face măsurători, într-o vizită de lucru care va avea loc mâine, începând cu ora 19.00.
„Datorită nemulțumirilor cetățenilor de pe «Doamna Stanca», am convenit să mai facem o procedură și anume: astăzi am retras proiectul de pe ordinea de zi cu cele două variante, adică platforma drumului de 9 metri și platforma drumului de trafic de 12 metri. (…) Joi, merg și consilierii în teren să facă măsurători să vadă dacă spațiul permite, iar în data de 7 (august – n.r.) la ora 9.00 vom convoca o ședință extraordinară unde vom avea acest proiect cu cele două variante. După ce consilierii votează, indiferent ce variantă – eu aștept să voteze una din variante, dăm proiectantului această hotărâre să definitiveze toate detaliile proiectului, să dăm autorizația de construcție (…), iar după întâi septembrie să începem lucrarea de modernizare”, a declarat primarul, la finalul ședinței.
Câțiva dintre cetățenii prezenți au cerut doar reabilitarea străzii nu și redimensionarea acesteia, însă primarul afirmă că este necesară pentru decongestionarea traficului, chiar și în cazul în care – cândva – va fi realizată centura ocolitoare, aducând ca argument și numărul în creștere al turiștilor care vizitează orașul.
„Făgărășenii care vor să meargă către Sibiu, chiar dacă va fi realizată ocolitoarea, cei care pleacă din Tudor Vladimirescu vor ieși tot pe DN1. Având în municipiul Făgăraș numărul turiștilor în creștere, vizitând cetatea, vrând să meargă mai departe către Sibiu, tot pe DN1 vor ieși. Vom avea o fluidizare mult mai bună, bulevardul îl avem pe patru benzi, iar aici, de la sensul giratoriu de la Titu Perția se îngustează, iar pe această lungime de un kilometru traficul nu are o sistematizare bună”, a mai adăugat Gheorghe Sucaciu.
Liviu Ardelean