Transbus s-a „lipit” iar de Făgăraş

Făgărăşenii au dat pe pere ce-au luat pe mere! În termeni concreţi, au scăpat de Transbus, iar acum îi urează din nou bun venit aceleiaşi firme! Societatea omului de afaceri Constantin Codreanu se întoarce cât de curând în oraşul nostru pentru serviciul de transport public, după ce a câştigat licitaţia organizată de Primăria Făgăraş.

Aceeaşi Mărie…

Doar două firme s-au arătat interesate să presteze serviciul de transport urban. Cea pe care o ştim de zece ani (Transbus) şi încă una din Iaşi, care până la finalul licitaţiei a fost şi descalificată, pentru că nu s-a ostenit să aducă toate documentele cerute de Primărie. Prin urmare, „we have a winner” cum se zice în filme, nimeni altul decât vechiul Transbus!

La ultima întâlnire de Consiliu Local, aleşii nu au întrunit suficiente voturi pentru aprobarea noului contract de concesiune, dar cel mai probabil acesta va fi votat la viitoarea şedinţă.

Conform noii înţelegeri, Codreanu va asigura transportul cu 5 autovehicule marca Volskwagen, pe două trasee în interiorul Făgăraşului. Dacă nu mai intră în conflicte cu Primăria, va face acest lucru vreme de 6 ani, cât durează contractul.

2 lei biletul

Indiferent câte staţii parcurge călătorul făgărăşean, el trebuie să achite doi lei pentru bilet. Tariful se poate modifica odată cu derularea contractului, dar numai în cazul în care consimte Consiliul Local, în sensul că transportatorul nu poate majora de capul lui preţul.

Există şi categorii de persoane, scutite fie de tot preţul acestuia, fie de o parte din el. Pensionarii cu venituri sub 600 de lei vor cicula gratis în oraş, pentru că preţul călătoriei va fi suportat intergral de Primăria Făgăraş. Cei cu pensii între 601 şi 800 de lei vor plăti numai un sfert din preţ, restul fiind achitat de Primărie, iar cei cu pensii între 801 şi 1.000 lei vor achita doar jumătate. Tot jumătate din abonament plătesc şi elevii, cealaltă jumătate cade de asemenea în sarcina dministraţiei.

Şi concesionarul are obligaţiile sale financiare. Firma de transport va asigura: 30% din abonamentul persoanelor persecutate politic şi al donatorilor de sânge şi 25% din abonamentul persoanelor cu handicap, însoţitorilor acestora, a văduvelor şi a veteranilor de război. Diferenţele din aceste abonamente sunt suportate tot de administraţia locală.

Proaspat Alb
Dentistry Tour
Reno Depo
Victoria Federal IFN
Go Pro Infrastructure

Abonamentele sau biletele pentru aceste categorii de persoane vor fi predate Serviciului de Asistenţă Socială de către Transbus, iar cei îndreptăţiţi a le folosi le pot ridica de acolo.

Procesul continuă

Din vechiul contract, Transbus mai are o datorie către Primărie de 6 miliarde de lei vechi. Chiar dacă va intra din nou pe oraş, restanţa nu i se iartă, nici nu i se prescrie!

„Litigiul cu transportatorul continuă în justiţie până ne recuperăm datoria. Mai avem divergenţe şi cu nişte clădiri ale lui Codreanu situate pe terenurile municipalităţii. În curtea fostului ADPP, terenul este al nostru, construcţiile ale lui. La autobaza de pe strada Dr. Ioan Şenchea, terenul este tot al nostru, construcţiile ale lui. Dacă vom câştiga procesul pentru sumele restante, acceptăm şi o compensare cu una din clădirile de pe terenurile municipalităţii”, a mărturisit primarul Sorin Mănduc.

3% pentru Primărie

Transportatorul local va fi obligat prin contract, după ce îl va semna, să ofere municipalităţii 3% din volumul încasărilor pe an, sub formă de redevenţă. A avut de plătit o redevenţă şi în primi zece ani, cât a asigurat transportul urban, de acolo se trage de fapt şi restanţa de 6 miliarde pentru care se judecă acum cu Primăria Făgăraş. Redevenţa se va indexa anual începând cu 201 şi se va plăti în rate trimestriale. Neplata ei la timp vine cu penalităţi de întârziere.

Dacă întârzierea virării sumelor va fi mai mare de 90 de zile faţă de teremul scadent, administraţia publică are tot dreptul de a rezilia contractul de concesiune.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie