Um mic accident la „Broscuţa”, un mare câştig pentru Făgăraş
Cristina Cornilă: Le-am promis cititorilor încă de numărul trecut că vor afla povestea acestui eveniment moto. Cum a luat fiinţă prima ediţie, de la ce a plecat totul şi cum aţi ajuns să invitaţi atâţia cehi şi polonezi?
Adrian Hutopilă: Povestea a început cu întâlnirea accidentală dintre un român (adică eu) şi 4 polonezi aflaţi în trecere prin România, venind dinspre Ucraina şi mergând spre Istanbul. Totul s-a întâmplat într-o seară de vară din 2011. Eu ieşisem la o tură cu motorul prin împrejurimi, când am trecut pe lângă niste motociclişti opriţi pe marginea drumului, pe la „Broscuţa”. Nu m-am oprit din prima. Am trecut pe lângă ei şi ceva mi-a zis să mă întorc să văd dacă sunt ok şi dacă au nevoie de ceva. Si bine am făcut, pentru că unul dintre ei avea spiţele rupte pe roata spate de la motor. Am adus motocicleta stricată la mine, iar a doua zi am trimis-o la reparat. Nu prea aveau ei mare încredere (au scos un aparat foto şi au facut poză la numărul meu de înmatriculare :)) dar, adevărul e că nici nu prea aveau altă alternativă! Şi uite aşa, s-au trezit oamenii ca în loc sa fie la Istanbul la o cafea la nisip, erau taman în Fagaras, unde au şi stat 3 zile şi mai ales 3 nopţi de petrecere intensă! Ne-am gândit cum ar fi sa organizam o întâlnire moto la Făgăraş… Şi ca să ne antrenăm bine pentru ceea ce astăzi se cheama „Transylvanian Bike Week”, ne-am întâlnit într-o formulă restrânsă şi anul trecut pe vremea asta, tot în Făgăraş. Această primă întâlnire a avut de toate, de la momente din cele mai triste până la cele mai fericite. Spun triste, pentru că, din păcate, drumul prietenilor noştri spre România a debutat cu un accident tragic, în care şi-a pierdut viaţa o dragă prietenă, în vârstă de numai 21 de ani. Am avut parte şi de momente fericite, mai exact, am fost martorii unei cereri în căsătorie pe vârful muntelui ce găzduieşte Transfăgărăşanul!
C.C.: A fost greu de adus cluburile de Harley din Polonia? Adică v-au răspuns prompt că vin în centrul României, într-un oraş de care cel mai probabil n-au mai auzit, în detrimentul altor ţări europene în care paradele moto sunt aproape la ordinea zilei?
A.H.: Cu siguranţă, nu a fost uşor! Pentru a-i convinge că merita să vină în România pentru o întâlnire moto şi, aşa cum bine spui, să renunţe la alte destinaţii mult mai tentante la prima vedere, am mers personal la o mare întâlnire moto din Poznan-Polonia, unde am cunoscut persoane importante din cele mai mari cluburi europene şi unde am promovat Transilvania şi Ţara Făgăraşului prin materiale foto şi video. Trebuie ştiut că acest eveniment a reuşit să strângă un număr mare de străini cu ajutorul şi implicarea prietenilor noştri polonezi care au muncit cot la cot cu noi pentru promovarea evenimentului.
C.C.: Ce vor vizita toţi aceşti oameni în cele patru zile de staţionare la Făgăraş?
A.H.: Toată lumea ştie că Ţara Făgăraşului are multe locuri extraordinare de văzut şi descoperit. Le propunem invitaţilor noştri să ia parte la două parade oficiale ce vor avea loc pe Transfăgăraşan-Mănăstirea Brâncoveanu şi Făgăraş-Braşov, în zilele de vineri, 26 iulie şi sâmbăta 27 iulie. Mai mult, le propunem mai multe surprize participanţilor cum ar fi, de pilda, un joc intitulat „vânătoarea de comori” , în care participanţii vor parcurge un traseu prestabilit prin mai multe puncte de interes turistic, cum ar fi: Muzeul de panze şi poveşti de la Mândra, peştera Ursitelor de la Şinca, vâltorile de la Lisa, castelul Brukenthal şi Herghelia din Sâmbăta de Jos. Sunt convis ca vor fi mulţi doritori să vadă castelul lui Dracula de la Bran şi Cetatea Râşnovului, cu urcare în Poiana Brasov.
C.C.: În zona Făgăraşului există pasionaţi de motoare? Avem vreun nucleu de motociclişti adevăraţi?
A.H.: Există şi în Făgăraş mulţi pasionaţi de motocicletă şi mai stiu că nu toţi sunt neapărat proprietari ai unei motociclete. Poată multă lume nu ştie, dar în Făgăraş există un club moto, intitulat „Făgăraş riders” , club din care fac şi eu parte.
C.C.: Poate intra oricine în perimetrul destinat evenimentului moto?
A.H.: Da, evenimentul este dedicat tuturor pasionaţilor moto şi celor care vor să se distreze alături de noi, fiind convins ca muzica de calitate pe care o oferim invitaţilor, acompaniată de o mâncare tradiţională şi o băutură bună, este reteta ideală pentru nişte zile şi nopţi de neuitat!
C.C.: Ştiu că o bună parte din banii strânşi din vânzarea biletelor au o destinaţie culturală…
A.H: E adevărat. Ne-am gandit ca o bună parte din preţul biletului de intrare la eveniment sa fie donată Muzeului Cetăţii Făgăraşului şi, totodată, să costituie accesul liber în muzeu pentru fiecare participant.
C.C.: Este o întâlnire exclusiv de choppere sau vor avea ce vedea şi pasionaţii de motociclete de viteză?
A.H.: Nu este un eveniment dedicat exclusiv chopperelor, deşi vor participa 3 mari cluburi oficiale Harley Davidson (Varşovia, Poznan şi Bucuresti) ci, aşa cum am mai spus, va fi un eveniment care se adresează tuturor pasionaţilor de moto.
C.C.: Am înţeles unde staţionează cei aproape 400 de motociclişti, am înţeles pe ce trasee vor avea parade…, dar cum se gospodăresc, unde mănâncă, unde dorm? Nu cred că e cazul să ne imaginăm că fac baie în lacul Cetăţii, nu?!
A.H.: Normal că nu se vor scalda cu lebedele de pe lac, ci vor fi cazaţi în toate pensiunile disponibile din oraş şi, pentru amatorii de dormit sub cerul liber la cort, am amenajat o zonă de campare la Fântâniţa Crăiesei (Lacurile Beclean), cu facilităţi de duşuri şi toalete în cele mai bune condiţii.
C.C.: Să ne aşteptăm şi la motocicliste?
A.H.: Chiar dacă mulţi zâmbesc când vine vorba de motocicliste, să ştii că eu am văzut şi cunosc multe reprezentante feminine pe două roţi şi nu în postura de pasager, asa cum e obişnuită lumea să creadă. Aş vrea să amintesc aici de prietena noastra din Polonia, Bogna, care conduce fără probleme un Harley Davidson de peste 300 de kg.
C.C.: Pot intra alături de ei în parade şi motocicliştii autohtoni?
A.H.: Paradele sunt deschise celor care se vor înscrie pentru a participa la paradă, cu menţiunea că numărul motocicliştilor ce vor constitui coloana de paradă va trebui limitat la un număr care să permita deplasarea în condiţii de siguranţă şi fără a obstrucţiona ceilalţi participanţi la trafic.
C.C.: E prima ediţie „Transylvanian Bike Week”; e şi ultima?
A.H.: Răspunsul meu la întrebare este un mare NU, în sensul că nu va fi ultima ediţie a Transylvanian Bike Week ci prima dintr-un lung şir de astfel de evenimente care se vor desfăşura an de an şi vor contribui semnificativ la promovarea valorilor culturale şi istorice ale Ţării Făgăraşului în primul rând şi ale Transilvaniei şi României în al doilea rând!