Fermierii pot depune cererile de plată pentru motorină. Termenul a fost prelungit

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează beneficiarii că cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură aferente trimestrul I al anului 2022 pot fi depuse până în 02 mai 2022, inclusiv. Termenul de depunere a fost prelungit deoarece 30 aprilie este zi nelucrătoare.

Cererile se depun sau pot fi transmise prin mijloace electronice la Centrele APIA, de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de documentele din Anexă.

Toate documentele transmise electronic vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnătură și vor purta sintagma „conform cu originalul”.

Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare ca diferenţa dintre rata accizei standard

şi rata accizei reduse și are o valoare unitară de 1,630 lei/litru, în conformitate cu HG  nr. 146/2022, a declarat directorul executiv APIA Brașov, Adrian Folea.

Monumente funerare
Stihl - decembrie
Amanet King Onix
Benzinariile Recea si Soars - Craciun 2024
Ocolul Padurile Sincii - Craciun 2024
Victoria Federal IFN

DOCUMENTE CARE ÎNSOȚESC CERERILE DE PLATĂ

Pentru sectorul vegetal:

  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
  4. documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic:

  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 10 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
  4. copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
  5. documente justificative daca au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare:

  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 9 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 11 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
  4. copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
  5. situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
  6. documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.


Apreciază
Distribuie