Porţi deschise la „Veveriţa roz”!

Părinţii care vor să-şi înscrie copiii din toamnă la Centrul de Studii si Cercetare a dezvoltarii copilului pot trece în această perioadă pragul centrului pentru a-şi face o idee despre ceea ce înseamnă metoda de predare Montessori.

Centrul, care funcţionează sub numele de „Veveriţa roz”, în corpul vechi de clădire al Şcolii generale nr. 1, este singurul din zona noastră în care personalul a fost specializat în metoda Montessori şi în aplicarea metodei etologice. Funcţionează ca o grădiniţă, în sensul că sunt primiţi copii cu vârste între 3 şi 6 ani, dar diferenţele sunt majore.

„Copilul poate sta la noi o oră, maxim două pe zi. Capacitatea totală a Centrului este de 25 de copii, dar nu se lucrează cu toţi în acelaşi timp. Intervenţiile sunt personalizate în funcţie de cerinţele fiecărui copil, aşa că ei pot fi urmăriţi chiar şi individual. De exemplu se poate lucra în acelaşi timp cu 5 copii sau se poate lucra chiar şi cu 10. Acum, în timpul vacanţei, avem un program de patru ore dimineaţa, de luni până vineri. Odată cu începerea anului şcolar activităţile la centru se vor desfăşura după-amiaza”, explică Monica Malanca, preşedintele Asociaţiei internaţionale BELL, care gestionează Centrul. Practic, un copil care frecventează o grădiniţă obişnuită poate fi adus de părinţi aici după terminarea orelor de grădiniţă, pentru o completare a procesului de învăţare şi dezvoltare personală. Montessori

Pentru ca părinţii micuţilor să vadă şi să afle cum se desfăşoară activitatea zilnică la „Veveriţa roz”, ei sunt primiţi în fiecare zi din această vacanţă între orele 9.00 şi 12.00.

În perioada de vacanţă merg zilnic la Centru circa zece copii, pe care părinţii îi duc şi din motive practice acolo, în sensul că acesta suplineşte grădiniţa din timpul anului, iar patru ore zilnic părinţii au unde să-şi lase odraslele. Personalul care se ocupă de formarea micuţilor este alcătuit din 3 operatori-experţi formaţi în metoda Montessori. Această metodă educaţională este creaţia doctorului italian Maria Montessori care a elaborat-o pe la începutul anilo 1900. Modelul pedagogic situeaza copilul în centru activitatii, micuţii find încurajaţi să muncească independent, în ritmul lor. Nu există o arie destinată educatorului sau o catedră şi tot spaţiul este folosit pentru activităţi. Centrul funcţionează în imobilul de pe strada Şcolii de un an, fiind dotat ca la carte şi inaugurat în 24 august 2012.

Monumente funerare
Proaspat Alb
Dentistry Tour
Victoria Federal IFN
Amanet King Onix
Stihl

„În perioada 2012-2014, Asociaţia Internaţională BELL implemenează în parteneriat cu instituţii din Italia şi Turcia un proiect european finanţat prin programul Grundtvig. Acest proiect intitulat TATI îşi propune să identifice bune practici în interacţiunea adult-copil, cu accent deosebit pe cazurile copiilor şi adolescenţilor care au fost lăsaţi de către părinţii plecaţi în străinătate la muncă în grija bunicilor sau rudelor”, declară Florina Peptea, vicepreşedinte al asociaţiei şi coordonator al proiectului.

În acest scop Asociaţia va organiza în a doua jumătate a lunii august la Făgăraş o serie de focus grup-uri cu operatorii din sistemul de învăţământ preşcolar şi şcolar, cu părinţii, bunicii, rudele şi copiii aflaţi în situaţiile de mai sus, în cadrul unor sesiuni de psiho-formare susţinute de doi experţi din Italia, respectiv Donatella Pecori şi Rosanna Perone.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie