Aeroportul Brașov ar urma să fie un punct-cheie pentru operațiunile NATO în Europa
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG) are un rol strategic nu doar pentru dezvoltarea economică a regiunii, ci și pentru securitatea europeană, susține Consiliul Județean Brașov. Suspendarea temporară a zborurilor companiei Fly Lili dezvăluie provocările cu care se confruntă aeroportul.
Extinderea componentei militare a aeroportului este o prioritate pe agenda conducerii, transformând Ghimbavul într-un punct esențial pentru operațiunile NATO în Europa. Dezvoltarea militară ar consolida poziția României ca partener de încredere în cadrul Alianței Nord-Atlantice, potrivit Consiliului Județean Brașov.
Instituția a transmis un comunicat de presă, vineri, după ce Biz Brașov a scris că Fly Lili, companie aeriană românească, va părăsi Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav începând cu data de 11 ianuarie 2025. CJ Brașov, condus de Adrian Veștea, prezintă mai multe planuri pentru aeroport, iar printre acestea se numără și „discuțiile pentru extinderea componentei militare a aeroportului, ceea ce va face din Ghimbav unul dintre cele mai importante aeroporturi NATO din Europa.”
Pe lângă rolul său militar, AIBG continuă să atragă noi companii aeriene pentru a diversifica destinațiile disponibile, potrivit CJ Brașov.
Comunicatul integral, din 27 decembrie 2024:
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav este o investiție strategică a județului Brașov care pe termen lung va duce la dezvoltarea economică a zonei noastre. Ca orice obiectiv economic aflat încă la început de drum, în activitatea sa pot interveni anumite probleme – așa cum este și suspendarea temporară a zborurilor Fly Lili, însă acestea nu sunt nerezolvabile. Conducerea Aeroportului a informat Consiliul Judeţean Braşov că se află în discuții avansate cu alte companii aeriene şi că de anul viitor sunt şanse să fie adăugate noi destinații operate de la Ghimbav.
Perioada de iarnă este, de regulă, mai dificilă pentru piața aeriană din întreaga lume, dar echipa de conducere a AIBG împreună cu conducerea companiei care operează acest obiectiv strategic ia toate măsurile pentru a depăși cu bine acest impas temporar. De anul viitor, compania Wizz Air – care continuă să opereze la Ghimbav, își va crește numărul de destinații, acestora urmând să li se adauge destinațiile cu care va veni la Braşov un alt operator important, RyanAir.
În plus, la începutul lui 2025, conducerea AIBG va avea discuții mai intense cu Transavia, o divizie a Air France, pentru demararea cursei de linie Brașov – Paris. Aceste noi curse vor crea un nivel de încredere ridicat pentru Aeroportul de la Ghimbav în rândul companiilor aeriene, astfel încât acestea să vină să opereze la Brașov.
În paralel, managementul AIBG poartă negocieri cu operatorii din turism de pe diverse segmente pentru adaptarea ofertei turistice și promovarea destinațiilor-emblemă ale Brașovului.
Nu au fost abandonate nici discuțiile pentru extinderea componentei militare a aeroportului, ceea ce va face din Ghimbav unul dintre cele mai importante aeroporturi NATO din Europa.