Cel mai complex nod rutier din România se construiește la Boița, lângă Sibiu

Cel mai complex nod rutier din România se construiește la Boița, lângă Sibiu. Acesta va lega autostrăzile A1 și A13 de Drumul Național 7 (DN7), facilitând un trafic fluent și rapid în această zonă strategică.

Nodul rutier de la Boița va include un sistem impresionant de poduri, pasaje și viaducte dispuse pe trei niveluri, proiectate pentru a asigura legături pe toate direcțiile de deplasare. Structura complexă este necesară pentru a răspunde cerințelor traficului intens din această regiune, una dintre cele mai tranzitate din România.

Acest proiect face parte din Tronsonul 1 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, un segment esențial de 14,2 km care leagă Boița (unde se termină autostrada Sibiu – Pitești) de Avrig (DJ105G).

Ce implică proiectul

Potrivit CNAIR, construcția tronsonului presupune realizarea unor lucrări de amploare:

Primaria Sercaia - Craciun 2024
Florian Shaorma
Stihl - decembrie
Monumente funerare
  • 6 viaducte, cel mai lung având o lungime impresionantă de 911 metri;
  • 17 poduri, care vor asigura conexiuni sigure și eficiente.

Proiectul este executat de compania turcească MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., care a câștigat licitația. Constructorul are la dispoziție 48 de luni pentru finalizarea lucrărilor, din care 12 luni vor fi dedicate proiectării și 36 luni pentru execuția propriu-zisă.

Nodul rutier de la Boița reprezintă o investiție strategică, menită să reducă timpul de călătorie și să îmbunătățească conectivitatea dintre sudul și centrul țării.

În plus, autostrada A13, care va conecta Sibiu de Făgăraș, este parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare a infrastructurii naționale, având rolul de a reduce presiunea de pe alte rute aglomerate din regiune, precum DN1.


Apreciază
Distribuie