Certificatul verde – necesar sau nu în instituțiile subordonate Primăriei Făgăraș?

În urma adoptării noilor restricții la nivel național, accesul în Primăria Făgăraș și a direcțiilor și serviciilor subordonate Consiliului Local este permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării, verificate prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, care va fi scanat de personalul angajat.

În cazul testării RT-PCR, rezultatul negativ trebuie să nu fie mai vechi de 72 de ore, iar în cazul unui test antigen rapid, rezultatul nu trebuie să fie mai vechi de 48 de ore.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, accesul persoanelor nevaccinate este permis în următoarele situații excepționale:

Mija - parlamentare 2024
Mara Mares_parlamentare 2024
Zambete la cafea - Maria Visu
Go Pro Infrastructure
Monumente funerare
Stihl
  1. intrarea într-o incintă este permisă doar pentru persoanele care, în mod rezonabil, au motive justificate de a se afla în acea incintă;
  2. în cazul în care este necesară doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se realizează în afara incintei, direct persoanei căreia îi sunt destinate, cu respectarea măsurilor de precauție;
  3. dacă este necesară intrarea în incintă, sunt obligatorii triajul epidemiologic și dezinfectarea mâinilor.

Prezentarea certificatului verde nu este obligatorie la:

  • Direcția de Asistență Socială Făgăraș pentru depunerea/ridicarea de documente în vederea acordării de prestații sociale.
  • Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) pentru întocmire și eliberare certificate de deces și certificate de naștere, precum și pentru eliberare acte de identitate în următoarele situații: expirare – numai pentru cazurile medicale, schimbare nume, schimbare domiciliu, pierdere; oficiere căsătorii
  • Serviciul de Taxe și Impozite pentru certificatele fiscale pentru înstrăinarea clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport (sediul primăriei); depunerea declarațiilor fiscale pentru impunere clădiri, terenuri și mijloace de transport – ce urmează a fi înstrăinate (sediul primăriei); plata taxelor judiciare de timbru, taxa de buletin, taxa de salubritate, precum și impozitele (sediul Taxe și Impozite).
  • Serviciul Administrarea Domeniului Public (ADP) pentru participanții în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale sau administrativ-jurisdicționale.
  • Poliția Locală Făgăraș pentru conducerea la sediul instituției a persoanelor în vederea stabilirii identității acestora; când o persoană se află în pericol iminent (îi este pusă în pericol viața sau integritatea corporală).

Certificatul verde trebuie prezentat la accesul în:

  • Casa Municipală de Cultură – la evenimentele organizate vor participa doar persoanele vaccinate, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.
  • Muzeul Țării Făgărașului și Biblioteca Municipală – accesul vizitatorilor și altor colaboratori este permis doar cu purtarea măștii de protecție și până la 30% din capacitatea maximă a spațiului; participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-Cov 2.
  • Serviciului Public de Alimentare cu Energie Termică în sistem centralizat (S.P.A.E.T.) este permis doar persoanelor vaccinate sau care au trecut prin boală.


Apreciază
Distribuie