Cum “simte” azi un elev din Făgăraş istoria?

Liceul Tehnologic Dr Ioan Şenchea

Liceul Tehnologic Dr Ioan Şenchea

Concursul “Ce înseamnă pentru mine 1 decembrie” şi-a desemnat câştigătorul. Într-un eseu de două pagini, un elev a reuşit să impresioneze prin calitatea şi actualitatea modului de a interpreta azi, un eveniment din istorie.

Elena Băjenaru, de la Muzeul „Valeriu Literat” din cadrul Cetăţii Făgăraşului, a lansat pentru elevi un concurs de eseuri cu tema „Ce înseamnă pentru mine 1 decembrie”. Nicolae Hera, elev în clasa a X-a la Liceul Tehnologic „dr. Ioan Şenchea” din Făgăraş, a reuşit cel mai bine să compare 1 decembrie 1918, cu 1 decembrie 2013.

inaugurarea muzeului extins, aprilie 2013
Arhivă: inaugurarea muzeului extins, aprilie 2013

„Acele zile fierbinţi de sfârşit de noiembrie 1918, când mii de oameni se îndreptau spre Alba Iulia pentru a-şi uni vocile într-un imn al unirii, nu semănau câtuşi de puţin cu zilele de acum, cu acest 1 decembrie 2013, când toţi ne gândim cum să trăim mai bine, ne concentrăm doar pe existenţa noastră, nu şi pe a celor din jurul nostru, nici prin gând nu ne trece să spunem măcar o rugăciune sau să aprindem o lumânare pentru sufletul soldaţilor morţi pentru păstrarea păcii pe acest pământ sfânt oricărui român”.

Go Pro Infrastructure
Stand-up
Mara Mares_parlamentare 2024
Proaspat Alb
Stihl
Amanet King Onix
Zambete la cafea - Maria Visu

Şi pentru că o zi naţinală nu se poate trăi în afara istoriei, mai spicuim din eseul elevului Nicolae Hera şi faptul că aşa cum a reuşit Mihai Viteazul la 1600, tot aşa şi „regele Ferdinand I pe-un act ce valora viaţa unui popor”, consemna unirea tuturor românilor. „La 27 martie 1918, Basarabia – lacrima neamului românesc, revenea la Patria mamă; la 28 noiembrie 1918, era rândul Bucovinei să se reîntoarcă între graniţele vechii Dacii, pentru ca la 1 decembrie 1918, la Alba Iulia, să se realizeze unul din visele seculare ale naţiunii române, desăvârşirea statului naţional unitar român…”.

(Alexandru Socaciu)


Apreciază
Distribuie