De necaz… asfaltare la rece!
Autorităţile locale s-au tot gândit şi s-au răzgândit cum să facă să plombeze oraşul. Iniţial, după o primă tentativă de astupare a gropilor de pe carosabil, Primăria s-a oprit din lucru. N-a mai continuat din cauza apariţiei precipitaţiilor, din cauza faptului că asfaltul la rece este de 2,5 ori mai scump decât cel la cald şi nu este garantat mai mult de 30 de zile.
Scump, dom’le, scump!
Cu mai bine de o săptămână în urmă pe Bulevardul Tăbăcari, vreme de vreo două zile, utilajele de asfaltare s-au aflat la treabă. Se astupau gropile apărute în carosabil după trecerea zăpezii. Apoi muncitorii şi utilajele au dispărut, iar restul de gropi au rămas aşa.
Primarul Sorin Mănduc a explicat de ce s-a luat decizia întreruperii reparaţiilor la drum: ,,Am început să astupăm cu beton asfaltic la rece. Ne-am oprit pentru că atunci când se toarnă la rece, drumul trebuie să fie uscat. Riscam să facem degeaba, pentru că nu apuca să se usuce carosabilul după precipitaţii de la o zi al alta. Cu atât mai mult cu cât la acest tip de asfalt ni se oferă o garanţie de doar 30 de zile. Dar cel mai important motiv care ne-a făcut să ne oprim a fost preţul. Asfaltul la rece este de două ori şi jumătate mai scump decât asfaltul la cald.”
Decizia edilului n-a rămas bătută în cuie decât câteva zile. Atât de mult s-au plâns şoferii de DN1, încât scump-nescump trebuia asfaltat!
,,Deşi ne-am gândit să lăsăm asfaltarea după 1 martie şi să asfaltăm la cald când afară sunt constant +5 grade celius, era imposibil să se mai circule în stadiul acesta pe Bulevard. Aşa că am revenit asupra hotărârii şi pe măsură ce precipitaţiile ne vor permite, vom plomba tot DN1”, a mărturisit primarul.
Asfaltul la cald are alt preţ şi alt termen de garanţie, dar s-ar fi lăsat aşteptat încă o lună.
Autorităţile au estimat că numai pentru DN1 sunt necesare 70 de tone de beton asfaltic. 13 milioane lei vechi costă o tonă de asfalt la rece. Plombarea se execută de către angajaţii Primăriei, iar asfaltul se cumpără de la staţia de betoane din Făgăraş. Fabricantul îl garantează 30 de zile.
Nu numai dezgheţul este cel care a dus la starea actuală a drumului. Faptul că este tranzitat zilnic de 10.000 de maşini este a doua principală cauză a modului cum arată.
Este primul an în care peticirea cade total în sarcina municipalităţii, după ce în 2014 administraţia locală a pierdut procesul cu Ministerul Transporturilor şi a trebuit să ia în proprietate, cu forţa, acest tronson de drum.
(Cristina Cornilă)