Educație digitală bazată pe inteligență artificială la Liceul „I.C. Drăgușanu” din Victoria

foto: pexels.com

Elevii clasei a VIII-a de la Liceul „I.C. Drăgușanu” din orașul Victoria folosesc tabletele primite în pandemie la ora de muzică, explorând noile tehnologii pentru a-și stimula creativitatea.

Aceste dispozitive, achiziționate printr-un program guvernamental de 180 de milioane de euro (30 de milioane de la Guvernul României și 150 de milioane de la Uniunea Europeană), au fost distribuite în 2020 către 500.000 de elevi. Astăzi, însă, nimeni nu știe cu exactitate câte dintre acestea mai sunt funcționale, relatează Știrile PRO TV.

Liceul „IC Drăgușanu” din Victoria a fost acceptat în programul național Ecosisteme de management al învățării bazate pe inteligență artificială. Printre cadrele didactice implicate se numără și Laura Silea, care a urmat deja cursurile de pregătire și a decis să-și provoace elevii la o activitate inedită: folosirea inteligenței artificiale pentru a compune un cântec despre orașul Victoria.

Procesul de digitalizare al instituției a început chiar înainte de pandemie, datorită fondurilor din programul ROSE, finanțat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) cu 200 de milioane de euro. Acest program a avut ca scop reducerea abandonului școlar și îmbunătățirea rezultatelor la Bacalaureat, beneficiind de el 874 de licee și 393 de universități din România. În plus, liceul a primit echipamente și prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), accesând 175.000 de euro.

Reno Depo
Amanet King Onix
Victoria Federal IFN
Sumi Agro - Trika Expert

Un alt pas important în digitalizare a fost implementarea catalogului digital, similar cu cel utilizat de școala din Crevedia Mare, care funcționează de trei ani. Acesta a avut un impact pozitiv asupra prezenței elevilor și a relației cu părinții.

„Absenteismul a scăzut cu vreo 20% și, în primul rând, s-a îmbunătățit foarte mult relația cu părinții”, a explicat Laura Silea, profesoară la Liceul „I.C. Drăgușanu” din orașul Victoria.

Experiența liceului din Victoria demonstrează că tehnologia poate fi un aliat puternic în procesul educațional. Folosirea inteligenței artificiale în orele de muzică este doar un exemplu al modului în care digitalizarea poate transforma învățarea, oferindu-le elevilor oportunități inovatoare.


Apreciază
Distribuie