Șosea ocolitoare pentru Cincșor și Cincu. Nemulțumirile locuitorilor au schimbat traseul Drumului Județean 105
Cetăţenii comunelor Voila şi Cincu și-au arătat nemulțumirile încă de la începerea lucrărilor de construcţie a podului peste Olt, de la Voila. Consiliul Județean a cerut proiectantului o soluţie prin intermediul căreia drumul existent să fie reabilitat, iar proiectul să includă şi construirea unor variante de ocolire a celor două sate.
Oamenii au solicitat, în repetate rânduri, construirea unor variante rutiere de ocolire a satelor Cincşor şi Cincu, astfel încât traficul greu spre poligonul militar din zonă să nu mai afecteze structura de rezistenţă a construcţiilor din satele cu specific săsesc. Doleanțele au fost luate în considerare de Consiliului Judeţean Braşov când a pregătit proiectul de reabilitare a Drumului Județean (DJ) 105, se arată în comunicatul instituției.
DJ 105 porneşte din comuna Voila (de la intersecţia cu DN 1), trece prin localităţile Cincşor şi Cincu şi ajunge la limita cu judeţul Sibiu. Șoseaua de 18,8 km este inclusă în trei proiecte investiţionale ale CJ Braşov:
- refacerea unei alunecări de teren în zona comunei Cincu (o valoare estimată, fără TVA, de 2,3 milioane lei);
- reabilitarea carosabilului pe întreaga lungime a drumului (în valoare de aproape 650 mii lei, cu o perioadă de implementare de 6 luni) şi construirea unor alternative de ocolire a satelor de pe traseu;
- construirea unui pod nou peste Olt, în comuna Voila (în valoare de aproape 15,7 milioane lei; lucrările ar putea fi gata până la sfârşitul acestui an).
Documentaţia pentru reabilitarea DJ 105 pe care administraţia judeţeană a dat-o în lucru la finele anului trecut, a fost reconfigurată pentru a cuprinde şi elemente de studiu de fezabilitate. Firma de proiectare a identificat pe teren o variantă de ocolire pentru Cincşor şi Cincu şi, practic, de retrasare a respectivului drum, astfel încât traficul greu, de tranzit, să fie eliminat din interiorul localităţilor.
„Refacerea drumului DJ 105, care asigură atât accesul spre judeţul Sibiu, cât şi legătura localităţilor din dreapta Oltului cu DN 1, este în atenţia noastră de mai mult timp. În acest an terminăm Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii cu elemente de studiu de fezabilitate, după care vom scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia lucrărilor, urmând să căutăm şi soluţia de finanţare. Ţinem cont în egală măsură de cerinţele cetăţenilor nemulţumiţi de modul în care utilajele de mare tonaj afectează intravilanul celor două sate şi de necesităţile pe care le avem de îndeplinit pentru asigurarea infrastructurii de acces în condiţii optime spre poligonul NATO”, a explicat vicepreşedintele CJ.
Contractul de servicii pentru reabilitarea DJ 105 a fost adjudecat la finele anului 2021. Serviciile contractate includ studii de teren, expertiză tehnică, documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor, studii de impact, de coexistenţă cu reţelele de utilităţi identificate şi de descărcare arheologică.
Pentru tronsoanele noi de drum, respectiv ocolitoarele localităţilor Cincşor şi Cincu, documentaţia va fi întocmită la nivel de studiu de fezabilitate, inclusiv identificarea coridoarelor de expropriere, dacă este cazul.
Podul peste râul Olt de la Voila este finanțat de CJ Braşov cu fonduri guvernamentale atrase prin PNDL. Contractul cuprinde demolarea podului situat pe DJ 105 şi construirea unui pod nou, cu o lungime de aproape 94 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri. Sunt prevăzute lucrări de refacere a albiei Oltului, de construire a rampelor de acces şi deviere a rețelelor de utilități din amplasament, precum şi lucrări necesare pentru siguranţa circulaţiei.