Spectacol cu cai putere şi motoare turate

Raliul Făgăraşului „Trofeul Cetăţii” şi-a desemnat câștigătorii. Motoare turate la maxim, îndemânare în viraje spectaculoase, şicane şi curbe periculoase, spectatori şi concurenţi cu adrenalină în sânge. Aceasta a fost atmosfera de sâmbătă, 14 iunie.

Organizatorii, Asociaţia Auto Blic Braşov şi Primăria şi Consiliul Local, s-au arătat încântaţi de reuşita evenimentului şi de prestaţia bună a participanţilor. Concurenţii, mulţi dintre ei mecanici auto sau simpli pasionaţi de motoare, s-au dovedit a fi şoferi de excepţie. De la raliu nu au lipsit nici maşinile modificate şi abandonurile.

Clasamente finale

La linia de start s-au înscris nu mai puţin de 14 participanţi, iar podiumul pentru automobilele de serie a fost format din: Ioan Viorel Cherecheş, care a obţinut locul III la volanul unui Opel Tigra, de categoria 1A (sub 1400 cmc); poziţia a doua a fost ocupată de Gabor Imre cu Toyota Aygo, tot la categoria 1A (sub 1400 cmc); cel mai bine clasat a fost Matei Stancu. El a pilotat un BMW categoria 1C (sub 2000 cmc), şi a urcat pe primul loc în ovaţiile spectatorilor.

TrofeuClasamentul automobilelor modificate a fost următorul: Cătălin Costin, locul III la volanului unui BMW, Adrian Liviu Băluţ locul II la volanul unui Volkswagen şi Cristian Ungar, care a reuşit să urce pe primul loc, cu un Alfa Romeo modificat special pentru curse.

Clasamentul general a fost format din următorii participanţi: Cristian Ungar, locul III, Gabor Imre locul II, iar cel care a ridicat Trofeul Cetăţii a fost Matei Stancu.

Potrivit lui Iancu Boeriu, consilier local şi organizator din partea Primăriei Făgăraş, premiul special pentru cel mai tehnic concurent a fost acordat braşoveanului Sergiu Adrian Artan. „Încă de la primul rond pe care l-a realizat pe traseul din centrul oraşului, el a încercat să se impună în faţa celorlalţi concurenţi prin modul cum a reuşit să execute virajele şi să ocolească obstacolele. De altfel, el nu a concurat pentru timp, ci pentru spectacol, pentru frumuseţea virajelor cu frâna de mână trasă şi pentru aplauzele spectatorilor. El este şi un cunoscut al concursurilor de drifting”, a spus Iancu. Trofeu 2

Amanet King Onix
Reno Depo
Stand-up
Monumente funerare
Zambete la cafea - Maria Visu
Proaspat Alb

Pentru necunoscători, driftingul este un stil de conducere în care conducătorul auto utilizează acceleraţia, frâna, ambreiajul, schimbarea treptelor de viteză pentru spectaculozitatea virajelor pe care şoferul (drifterul) le are de executat.

Amatori ,,profesionişti”
Potrivit unui alt organizator, Bela Stancu, preşedinte al Asociaţiei Judeţene de Automobilism Sportiv Braşov şi membru în comisia de securitate a traseelor de concurs a Federaţiei de Automobilism, a explicat participanţilor la o scurtă şedinţă înaintea întrecerilor, faptul că „Trofeul Cetăţii” nu este o simplă joacă cu maşini, ci este un sport care trebuie tratat cu profesionalism. „Le-am spus că deşi pare un joc, totuşi nu vom accepta nimic în afara regulamentului. Fiecare participant a primit regulamentul, ştia ce presupun întrecerile. Le mulţumesc atât lor, concurenţilor, că au respectat indicaţiile mele, dar şi spectatorilor că au înţeles până la urmă de unde au voie să urmărească concurenţii”, a spus Stancu.

Spectacol teleghidat
După ce ultimul concurent a trecut linia de sosire şi până la decernarea premiilor, doi făgărăşeni au oferit un spectacol deosebit de maşinuţe teleghidate. Este vorba de Nicolae Rotaru şi Marius Potroviţă, pasionaţi de maşini şi de telecomandă, mai mult decât de volan.

Mai exact, a fost vorba de o demonstraţie de maşini cu telecomandă. Ele sunt alimentate pe benzină, nu pe energie electrică, şi sunt prevăzute cu motoare puternice. Momentul a fost apreciat de public atât pentru îndemânarea celor doi „şoferi”, cât şi de ingeniozitatea prin care au fost construite maşinile.

(Alexandru Socaciu)


Apreciază
Distribuie