Telefoanele inteligente ar trebui interzise în școli, recomandă UNESCO
Telefoanele inteligente ar trebui interzise în școli pentru a combate întreruperile în clasă, pentru a îmbunătăți învățarea și pentru a ajuta la protejarea copiilor de hărțuirea cibernetică, recomandă un raport UNESCO, citat de The Guardian.
UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură, afirmă că există dovezi conform cărora utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanța educațională redusă și că nivelurile ridicate de timp petrecut în fața ecranului au un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.
Organizația transmite că apelul său pentru interzicerea telefoanelor inteligente reprezintă un mesaj clar că tehnologia digitală în ansamblu, inclusiv inteligența artificială, ar trebui să fie întotdeauna supuse unei „viziuni centrate pe om” a educației și să nu înlocuiască niciodată interacțiunea față în față cu profesorii.
UNESCO îi avertizează pe factorii de decizie că tehnologia digitală nu ar trebui să fie adoptată într-un mod iresponsabil,, argumentând că impactul ei pozitiv asupra rezultatelor învățării și eficienței economice ar putea fi exagerat, iar noutatea nu este întotdeauna mai bună. „Nu toate schimbările constituie progres. Doar pentru că se poate face ceva nu înseamnă că trebuie făcut”, afirmă organizația.
„Revoluția digitală deține un potențial incomensurabil, dar, la fel cum au fost exprimate avertismente cu privire la modul în care ar trebui să fie reglementată în societate, trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație”, a spus directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay. „Folosirea sa trebuie să fie pentru experiențe de învățare îmbunătățite și pentru bunăstarea elevilor și profesorilor, nu în detrimentul acestora”, a mai adăugat ea.